Tärkeimmät asiat elämässämme tapahtuvat ihmisten välillä, eivät näytöillä.
Powerin teettämän valtakunnallisen tutkimuksen mukaan suomalaisia huolestuttaa yhä enemmän sekä lasten että aikuisten ruutuaika. Moni tunnistaa sen hetken, kun puhelin lipsahtaa käteen, vaikka ympärillä olisi jotain tärkeämpää – esimerkiksi perhe, ystävät tai oma lepohetki. Jokseenkin hälyttävää oli esimerkiksi tutkimuksen löydös, että 87 % vanhemmista kokee olevansa huono esimerkki lapselleen, kun on kyse ruutuajasta.
Power, joka on myös merkittävä älylaitteiden myyjä, halusi herättää keskustelua älylaitteiden käytöstä perheissä. Oikealla teknologialla voi rakentaa parempaa arkea – mutta se ei saa viedä tilaa laatuajalta. Kivat puuhat yhdessä perheen kanssa on sitä parasta aikaa. Yhteisiä hetkiä on hyvä vaalia ja pitää silloin luurit loitolla – niin lasten kuin aikuistenkin.

Teimme Powerille kampanjakokonaisuuden tästä tärkeästä ja puhuttavasta aiheesta. Tavoitteena oli kannustaa ihmisiä tunnistamaan hetket, jolloin laitteita ei tarvita. Tällöin voi antaa lapsilleen ja läheisilleen jakamattoman huomion. Perheenjäsenien tai ystävien kesken voi yhteinen ruuduton aika tuoda uusia oivalluksia ja aloittaa jotain hienoa yhteistä. Kannattaa välillä laskea näyttö kädestä, nostaa katse ja kohdata.
Monimediaisen mainoskampanjan lisäksi kokonaisuuteen kuului myös kattava viestinnällinen kokonaisuus tutkimuksen löydöksistä sekä käytännön vinkeistä älylaitteiden mielekkääseen käyttöön. Kampanja aloitettiin heinäkuussa 2025, ja se on käynnissä edelleen.
Haluatko tuoda vastuullisuuden uskottavaksi osaksi yrityksesi toimintaa?

Ota yhteyttä!
Luodaan yhdessä vaikuttavia tuloksia.
Ville Timonen
Luova johtaja, Osakas