Fabrikin NPS on huippulukemissa – kyseessä keskeinen kasvun mittari


Yrityksen kasvu ei synny sattumalta. Se syntyy siitä, että asiakkaat saavat arvoa – niin paljon, että ovat valmiita paitsi jatkamaan ja kasvattamaan yhteistyötä sekä suosittelemaan sitä muille. 

Siksi NPS on yritysten keskeinen mittari. Se kertoo paitsi asiakastyytyväisyydestä, mutta samalla se on myös tulevan kasvun indikaattori. 

Uusimman Fabrikin asiakaskokemuskyselyn (Q3/2025) tulokset vahvistavat sen, mikä on toimintamme ytimessä: pitkäjänteinen kumppanuus ja dynaaminen yhteistyö luovat kestävää positiivista vaikutusta asiakkaidemme liiketoimintaan, mutta myös laajemmin koko yhteiskuntaan. 

NPS +100 kertoo luottamuksesta

Brand-tiimimme saavutti kyselyssä NPS-tuloksen +100, mikä on korkein mahdollinen arvosana. Impact-tiimin +75 kertoo vahvasta suositteluhalukkuudesta ja asiakastyytyväisyydestä. 

Yhteistyön vaikuttavuus (4.6/5) ja asiantuntijoidemme osaaminen (4.6–5/5) nousivat jälleen erinomaisiksi. Tulokset osoittavat, että asiakkaamme arvostavat Fabrikin asiantuntijuutta, reagointikykyä ja kykyä rakentaa todellista arvoa yhdessä. Luottamuksen kuuluu olla yhteistyön ytimessä, jotta saamme aidosti vaikuttavan lopputuloksen aikaan asiakkaan kanssa. 

“Yhteistyö ja kommunikointi on aina mutkatonta. On hienoa rakentaa pitkäjänteistä kumppanuutta yksittäisten projektien sijaan.” 

Pitkäaikaisia asiakkaita Fabrikilla on noin 60, ja keskimäärin saamme 10 uutta asiakasta vuosittain. Kasvussa on nähtävissä selkeä narratiivi: asiakkaat, jotka tulevat meille yhden projektin tai haasteen kanssa, jäävät usein pitkäaikaisiksi kumppaniksi ja yhteistyö laajentuu. Esimerkiksi vastullisuusraportoinnista työ laajenee ESG-suorituskykyyn ja vastuullisuusviestintään eri sidosryhmille.

Kasvumme on asiakkaidemme tarina

Suurin vipuvarsi Fabrikin kestävyystyössämme ovat asiakkaat. Mitä suurempi vaikuttavuus saadaan asiakkaan onnistumisen kautta, sitä positiivisempi kädenjälki syntyy meidän työllemme. 

Näin vuoden 2025 lopussa voi todeta, että viime vuonna käynnistynyt kasvuvauhtimme toimii hyvin. Silloin aloitimme aktiivisesti mittamaan ja analysoimaan asiakkaidemme NPS:ää. Myös useita kehitystoimenpiteitä käynnistyi, kuten prosessien ja asiakaskommunikaation vahvistaminen. 

Jo vuodessa olemme saaneet huiman muutoksen aikaiseksi – paitsi asiakaskeskeisen fokuksen mutta myös palautteen näkökulmasta. Hyvät kumppanit kertovat mikä toimii ja mikä ei, näin kasvu tapahtuu parhaimmillaan yhdessä.

NPS:n lisäksi yhdessä onnistumisemme näkyvät myös näissä: 

  • kun asiakkaidemme brändit vahvistuvat, 
  • kun heidän vastuullisuustyönsä syvenee, 
  • kun heidän organisaationsa kulttuuri muuttuu, 
  • kun Fabrikin osaaminen ja palvelut kasvavat kumppanin mukana. 

— Jonna Ekroos, kasvujohtaja, Impact Agency Fabrik

Heräsikö kysymyksiä? Ota yhteyttä, niin palaamme asiaan.



Jonna Ekroos

Kasvujohtaja, B Leader*, osakas