Brändi-identiteetti / Markkinointi ja mainonta / Visuaalinen identiteetti

Vuoden Huiput 2023


Lähtökohta

Vuoden Huiput on kiistatta Suomen merkittävin luovan suunnittelun kilpailu. Siksi olimmekin Fabrikilla kovin otettuja, kun meitä pyydettiin suunnittelemaan vuoden 2023 Huippujen visuaalinen identiteetti. Harvat saavat moista kunniaa uransa aikana.

Ratkaisu

Alusta asti meille oli selvää, että tulevan identiteetin tulee ottaa kantaa ja luoda vaikuttavuutta, jotta edistämme myönteistä kehitystä maailmassa. Monimuotoisuus on maailmaamme eteenpäin vievä voima. Kuplautumisen ja poteroista huutelun sijaan halusimmekin luoda identiteetin, joka yhdistää keskenään erilaisia maailmoja. Identiteetin, joka manifestoi monimuotoisuutta ehtymättömänä luovuuden lähteenä. Saimme idean monenlaisista käsistä, jotka kohdatessaan muodostavat Vuoden Huippujen ikonisen pyramidin ja samalla kuvastavat inklusiivisuutta js tasa-arvoa. Syntynyt identiteetti on sekä tunnistettava, että varioitavissa aina uudelleen kymmenillä erilaisilla yhdistelmillä.

”Pidimme heti Fabrikin ajatuksesta ottaa monimuotoisuus identiteetin suunnittelun lähtökohdaksi. Erilaisten maailmojen yhdistäminen oli oivaltava tapa käsitellä aihetta tuoreesti, uudenlaisen kuvaston kautta. ”

Katri Soramäki, Executive Director, Grafia

”Vastuullisuus on Fabrikin toiminnan lähtökohta, ja myös siksi se oli luonteva kumppani Grafialle. ”

Katri Soramäki, Executive Director, Grafia

Tulokset

Vuoden Huippujen diversiteetin puolesta liputtava ilme on jo kerännyt kehuja. Yhteistyömme projektissa Grafian kanssa jatkuu ja vuoden 2024 ensimmäisien kuukausien aikana ilme jalkautetaan kymmeniin eri formaatteihin, mm. ennakkomarkkinointiin, vuosikirjaan, juhlagaalaan ja näyttelyihin.


Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Ville Timonen

Luova johtaja, Osakas


Kiinnostaako tuoda vastuullisuus uskottavaksi osaksi yrityksesi toimintaa? 

Katso lisää työnäytteitämme