Lähde matkalle kohti vastuullista liiketoimintaa!
Tämä kahden tunnin livestream on suunnattu kaikille yrityksille ja organisaatioille, jotka pohtivat esimerkiksi seuraavia asioita vastuullista liiketoimintaa suunnitellessaan:
- Vastuullisuusprosessin tekeminen näkyväksi
- Oikea tapa toimia, ettei tule harrastaneeksi viherpesua tai joudu mainekriisiin
- Oman osaamisen kehittäminen ja mahdollinen ulkopuolinen sparraus
- Vastuullisuuden merkitys omassa liiketoiminnassa
Tilaisuuden pääpuhujana ja rohkaisijana on kansainvälisesti tunnettu Mr. Goodvertising – kirjailija, aktivisti ja satoja yrityksiä vastuullisuusmatkalle auttanut Thomas Kolster. Tule kuulemaan, miksi työhön kannattaa tarttua heti!
Tilaisuus on maksullinen (250 € / 195 € + ALV).
Tilaisuus on maksullinen, mutta 30 nopeinta ilmoittautunutta pääsee mukaan veloituksetta vieraanamme! Ilmoittaudu alta:
OHJELMA
9.00-9.45 Keynote: Sustainability for rookies – dare to act now!
Thomas Kolster, Mr. Goodvertising
9.45-10.00 Kysymyksiä ja ajatuksia – Kolster vastaa ja kommentoi
10.00 Case Fiskars Group: Yritysvastuu – haasteista mahdollisuuksiin
Vice President Sustainability Kati Ihamäki, Fiskars
10.15 Case Kekäle: Olemme matkamme alussa – mutta olemme harjoitelleet yli 60 vuotta
Toimitusjohtaja Joonas Kekäle, Kekäle
10.30 Tietoisku: Miksi mittarointi on kriittinen osa vastuullisuustyötä?
Impact Manager Nelli Oinio, Impact Agency Fabrik
10.45 Tietoisku: Mitä laki velvoittaa meitä tekemään tulevaisuudessa?
Vastuullisuusasiantuntija Anne Vanhala, Keskuskauppakamari
Tilaisuuden vetäjänä on Keskuskauppakamarin vastuullisuusasiantuntija Anne Vanhala.
TUTUSTU PUHUJIIN
Thomas Kolster
Thomas Kolster on markkinointiaktivisti ja kokenut brändäyksen ja kestävän kehityksen ammattilainen. Hän on maailmanlaajuisen Goodvertising-liikkeen perustaja ja erinomainen puhuja yritysvastuun ja positiivisen muutoksen luomisen näkökulmasta. Kolster on neuvonut ja auttanut käynnistämään vastuullisuustyön sadoissa ei organisataioissa – oli ne sitten Fortune 500 -yrityksiä, pieniä start-uppeja, hallituksia, virastoja tai voittoa tavoittelemattomia järjestöjä. Hän on kirjoittanut kaksi kirjaa ja artikkeleita The Guardianiin, Adweekiin ja The Drumiin. Pääpuhujana Thomas on esiintynyt yli 70 maassa muun muassa TEDx-, SXSW-, D&AD- ja Sustainable Brands -tapahtumissa. Hän on toiminut tuomarina kansainvälisissä palkintogaaloissa, kuten Cannes Lionsissa.
Kati Ihamäki
Kestävän kehityksen ammattilainen Kati Ihamäki työskentelee Fiskars Groupissa yritysvastuusta vastaavana johtajana ja vaikuttaa St1 Nordicin, HJK:n ja Lasten ja Nuorten säätiön hallituksissa, Keskuskauppakamarin vastuullisuuslautakunnassa sekä Suomalaisen Työn Liiton johtokunnassa. Hän on aiemmin työskennellyt OP Ryhmässä. Katilla on myös pitkä ura takanaan Finnairilla, jossa hän toimi kestävän kehityksen johtajana ja osallistui aktiivisesti alan kansainvälisten kattojärjestöjen vastuullisuustyöhön ja vaikuttamiseen.
Joonas Kekäle
Joonas Kekäle on perheyrityksen toimitusjohtaja, ja yrityksen omistus on kulkenut suvussa jo kolmen sukupolven ajan. Kekäleellä on nykyään 11 myymälää ympäri Suomea, ja “osta vähemmän, pidä enemmän” on ollut heidän kantava ajatuksensa jo vuosia. Puheenvuorossaan Joonas Kekäle kertoo runsas vuosi sitten käynnistyneestä vastuullisuustyöskentelystä; mikä siinä on peloittanut, miten pelot on voitettu, miltä kehitystyö on tuntunut ja kuinka se on muokannut heidän toimintaansa. Tänä keväänä Kekäle julkaisee ensimmäisen vastuullisuusraporttinsa ja työn alla on myös kansainvälisen B Corp -vastuullisuussertifikaatin hakuprosessi.
Nelli Oinio
Nelli Oinio työskentelee Impact Agency Fabrikilla asiakkuusjohtajana innostaen ja tukien asiakkuuksia kohti vastuullisempia liiketoimintastrategioita mitattavalla tavalla. Oiniolla on 15 vuoden kokemus eri rooleista media- ja markkinointitoimialalta. Hän on muun muassa vastannut mediaryhmien yhteisvaluutallisen mittaroinnin johtamisesta sekä käyttäytymispohjaisten tutkimusviitekehyksien rakentamisesta ja niiden soveltamisesta markkinoinnin tehokkuuden mittaamiseen. Nykyisiä asiakkuuksia Oinio johtaa siten, että panosten, tuotosten ja tulosten rinnalle saadaan vaikuttavuuden mittaaminen.
Anne Vanhala
Anne toimii Keskuskauppakamarin vastuullisuusasiantuntijana kestävän kehityksen edistämisen parissa. Annen tausta liikejuridiikan parissa sekä yrittäjänä tuovat paljon arvokasta ymmärrystä vastuullisuuden viemisestä osaksi yritysten arkea. Hän on ollut mukana julkaisemassa yritysvastuun käsikirjaa ”Menesty yritysvastuulla” ja teosta ”Yritysvastuu & oikeus”.