Kekäle kysyi, kuinka paljon on tarpeeksi – ja vastasi, että vähemmän silloin kun hankkimaansa rakastaa.
Vaatekauppaketju Kekäle kehottaa ostamaan vähemmän ja pitämään enemmän ja kauemmin sellaisia vaatteita, joita aidosti rakastaa. Tähän vastuulliseen ja pikamuodin vastaiseen eetokseen perustui myös kampanja, jossa kysyttiin, kuinka paljon on tarpeeksi.

Esteettinen ja emotionaalinen kestävyys vaatteissa takaavat sen ja käyttäjänsä pitkäaikaisen suhteen ja lukemattomia yhteisiä hetkiä. Kun omat vaatteet ovat sellaisia, joissa viihtyy, tarve vaateostoksiin koittaa harvemmin. Yksi lempivaate on arvokkaampi kuin kymmenen epäsopivaa heräteostosta – hinnasta riippumatta.
Suomalaisilla on vaatekaapeissaan valtava määrä vaatteita, joita ei koskaan käytetä. Koska ostamme enemmän kuin tarvitsemme, käyttämätöntä tekstiiliä on kilometreittäin. Tätä pysäyttävää faktaa dramatisoitiin kampanjassa tyylikkäällä kuvastolla, jossa kohtuuttomuus konkretisoitiin ja kerrottiin Kekäleen missiosta kestävämmän pitämisen puolesta.

Kuvissa käytettiin muotimaailmasta tuttua estetiikkaa ja näytettiin absurdin loputtomia vaatteita, jollaisia olisi mahdoton tai ainakin hullua käyttää. Kampanjan elementit näkyivät ulkomainonnassa, digitaalisissa kanavissa sekä muun muassa Helsingin Sanomien kannessa, ja niissä tehtiin selväksi, että vähempikin riittäisi – ja että Kekäleeltä löydät juuri ne lempivaatteet, joita haluat käyttää.
Kuvien tuotannosta vastasi ÄÄRI.
Työryhmä (ÄÄRI):
Photographer – Johanna Rontu
Photographer – Olli Häkkinen
Executive producer – Heikki Laine
Producer – Eveliina Lamppu
Lighting – Melvin Torrens
1st AC – Valtteri Haverinen
Camera operator – Emir Al Emara
MUAH – Neea Kuurne
Stylist – Annika Rantala
Catering – Lara Silvanto
Film edits: Rickard Stolpe
Image retouches: Johanna Rontu & Osmo Puuperä
Haluatko tuoda vastuullisuuden uskottavaksi osaksi yrityksesi toimintaa?

Ota yhteyttä!
Luodaan yhdessä vaikuttavia tuloksia.
Ville Timonen
Luova johtaja, Osakas