Terra Firma ja WWF Suomi ovat Fabrikin uudet Pro bono -kumppanit

Lahjoitamme 10 000 euron edestä työtämme positiivisen vaikutuksen maksimointiin sekä Afrikassa toimivalle Terra Firma Rainwater Collectivelle että WWF Suomelle.

Kyseessä Fabrikin pro bono -kumppanuus, johon pystyi hakemaan mukaan tänä syksynä. Saimme yli 20 mielenkiintoista ja inspiroivaa hakemusta erilaisilta järjestöitä, yhteisöiltä ja start-upeilta. 

Tärkein kriteeri valinnassamme oli hakijatahon potentiaali saada aikaan aidosti vaikuttavuutta – toinen kansallisesti ja toinen kansainvälisesti.

Terra Firma – sadevedet Afrikan kotien käyttöön

Terra Firma suunnittelee ja rakentaa yksinkertaisia ja kustannustehokkaita järjestelmiä sadeveden keräämiseksi ja varastoimiseksi Keski-Afrikassa. Ratkaisun avulla koteihin saadaan raikasta vettä ja varmistetaan, että tulvat eivät saa aikaan pahaa jälkeä kaupunkien naapurustoissa. Afrikan väestön odotetaan kaksinkertaistuvan vuoteen 2050 mennessä, ja makea vesi on yksi alueiden suurimmista haasteista.

”Suunnitelmamme ovat skaalautuvia naapurustoista miljoonien asukkaiden kaupunkeihin ja jälkiasennuksista uusien asuntojen rakentamiseen. Fabrik auttaa meitä kertomaan työstämme innostavalla ja yksinkertaisella tavalla, jotta saamme yhä enemmän rahoittajia mukaan tähän tärkeään työhön,” Terra Firman perustaja ja toiminnanjohtaja Mark Weinhold kertoo.

WWF Suomi – Earth Hour entistä vaikuttavammaksi

WWF:n Earth Hour on maailman suurin ympäristötapahtuma, ja sitä vietetään jälleen lauantaina 23.3.2024. Suomessa Earth Houriin osallistui keväällä 2023 eri tavoin noin 1,3 miljoonaa suomalaista.

”Koronapandemian vuoksi WWF Suomi on viimeisen neljän vuoden aikana järjestänyt digitaalisen Earth Hour -tapahtuman, mutta keväällä 2024 haluaisimme palauttaa Earth Hourin suurimpien suomalaisten kaupunkien katukuvaan ja luoda tapahtuman, joka kutsuu ihmiset osallistumaan, ilmaisemaan yhdessä huolensa ilmastokriisin ja luontokadon puolesta ja vaatimaan päättäjiltä toimia. Yhteistyössä Fabrikin kanssa etsimme tapahtumaan entistä vaikuttavampaa ja rohkeampaa kulmaa, WWF:n viestintäpäällikkö Noora Jussila kertoo.