Asiakkaamme
Jukolan talo, eteläisessä Hämeessä, seisoo erään mäen pohjoisella rinteellä, liki Toukolan kylää. Sen läheisin ympäristö on kivinen tanner, mutta alempana alkaa pellot, joissa, ennenkuin talo oli häviöön mennyt, aaltoili teräinen vilja. Peltojen alla on niittu, apilaäyräinen, halkileikkaama monipolvisen ojan; ja runsaasti antoi se heiniä, ennenkuin joutui laitumeksi kylän karjalle.
Muutoin on talolla avaria metsiä, soita ja erämaita, jotka, tämän tilustan ensimmäisen perustajan oivallisen toiminnan kautta, olivat langenneet sille osaksi jo ison jaon käydessä entisinä aikoina. Silloinpa Jukolan isäntä, pitäen enemmän

’seuraava autosi’ on meidän toinen nimi
Kamux on käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut pörssiyhtiö, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yli miljardin euron liikevaihdolla ja 71 myymälällä, Kamux on Suomen suurin ja Europan kolmanneksi suurin toimija käytettyjen autojen kaupassa.
Syksyllä 2023 alkanut yhteistyömme Kamuxin kanssa on tuottanut edistyksellisiä tuloksia brändin tunnistettavuuden sekä mielikuvan osalta jo ensimmäisen vuoden aikana. Olemme olleet tukemassa Kamuxia strategisena kumppanina brändinarvon kehityksessä, mikä on osaltaan kasvattanut heidän suurimman markkinansa liiketoimintaa. Fabrik on ollut mukana määrittelemässä Kamuxin uuden brändin ytimen, erottautumistekijät ja pääviestit kaikilla markkinoilla. Fabrik on vastuussa myös markkinoinnin visuaalisesta ilmeestä ja pääviestien kulmasta Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa.

Mediateko on kasvanut yhteistyömme aikana ennätyksellistä vauhtia ja noussut Suomen kolmanneksi suurimmaksi ulkomainosyhtiöksi

Kolmessa vuodessa yhtiö on nostanut liikevaihdon 3,1 miljoonasta 8,2 miljoonaan euroon. Fabrik on ollut keskeisessä roolissa tukemassa Mediatekoa luomaan uuden liiketoimintastrategian, joka korostaa vastuullisuutta kilpailuetuna.
Olemme muotoilleet brändin keskeiset elementit ja äänensävyn sekä tuottaneet erottuvaa ja tuloksellista markkinointiviestintää.
Fabrikin ohjaamana Mediateolle myönnettiin myös arvostettu globaali B Corp -sertifikaatti, joka korostuu vastuullisuudessa ja sitoutumisessa kestävään kehitykseen.
164,52 %
Liikevaihdon kasvu

Osta vähemmän, Pidä enemmän
Kekäle on valtakunnallinen vaatetusalan toimija, joka on onnistunut siinä, missä moni ei. Yritys avaa säännöllisesti uusia myymälöitä, mutta samanaikaisesti verkkokaupan myynti kasvaa. Liikevaihto kasvaa voimakkaasti, ja vuonna 2023 se oli noin 35 000 000 €.
Fabrik loi Kekäleelle uuden brändistrategian, jossa kaiken keskiössä on kestävän kehityksen edistäminen. ”Pidä enemmän” -osta vähemmän -konsepti palvelee ekologisuutta, mutta samalla tukee asiakkaiden tarpeita hankkia monikäyttöisiä ja laadukkaita tuotteita.
Kekäleen brändin uudistus on linjassa yrityksen pitkän historian arvojen kanssa, ja vuonna 2024 brändi tukee aktiivisesti markkinoinnissaan kestävyyttä sekä yritysaktivismin kautta erottautumista.


Sustainable future BUILT on Trust
Jukolan talo, eteläisessä Hämeessä, seisoo erään mäen pohjoisella rinteellä, liki Toukolan kylää. Sen läheisin ympäristö on kivinen tanner, mutta alempana alkaa pellot, joissa, ennenkuin talo oli häviöön mennyt, aaltoili teräinen vilja. Peltojen alla on niittu, apilaäyräinen, halkileikkaama monipolvisen ojan; ja runsaasti antoi se heiniä, ennenkuin joutui laitumeksi kylän karjalle.
Muutoin on talolla avaria metsiä, soita ja erämaita, jotka, tämän tilustan ensimmäisen perustajan oivallisen toiminnan kautta, olivat langenneet sille osaksi jo ison jaon käydessä entisinä aikoina. Silloinpa Jukolan isäntä, pitäen enemmän huolta jälkeentulevainsa edusta kuin omasta parhaastansa, otti vastaan osaksensa kulon polttaman metsän ja sai sillä keinolla seitsemän vertaa enemmän kuin toiset naapurinsa. Mutta kaikki kulovalkean jäljet olivat jo kadonneet hänen piiristänsä ja tuuhea metsä kasvanut sijaan. – Ja tämä on niiden seitsemän veljen koto, joiden elämänvaiheita tässä nyt käyn kertoilemaan.

XXX
lorem ipsum tarkenne
XXX
lorem ipsum tarkenne

Brändi- ja vastuullisuusstrategia vahvistivat Helsingin Päärautatieaseman roolia kaupunkilaisten arjessa
Helsingin Päärautatieasema on Suomen vilkkain rakennus, jonka kautta kulkee päivittäin lähes 300 000 käyttäjää. Se on paitsi liikenteen solmukohta myös merkittävä osa suomalaista kulttuuriympäristöä.
VR Groupin ja Fabrikin yhteistyössä kehitetty brändi- ja vastuullisuusstrategia on vahvistanut aseman roolia osana kaupunkilaisten arkea. Kehityshankkeen tavoitteena on ollut uuden kaupallisen konseptin toteuttaminen, jonka avulla mm. parannetaan palveluita, toteutetaan kiinteistön vaatimat korjaustarpeet. Hankkeen avulla luodaan päärautatieasemalle entistä avoimempi, turvallisempi ja vastuullisempi perusta, joka palvelee käyttäjiä ja vuokralaisia nykypäivän odotusten mukaisesti.
Strategiatyön myötä Helsingin päärautatieasema on onnistunut uudistumaan tavalla, joka huomioi sekä kulttuurihistoriallisen arvon että nykyaikaiset kiinteistömarkkinan vaatimukset. Tutkimusten mukaan (Milton 2019 ja 2022) asiakkaiden arvostus aseman arkkitehtuuria, palveluja ja turvallisuutta kohtaan on kasvanut merkittävästi kehityshankkeen aikana. Samalla aseman vuokralaiskanta on uudistunut, mikä on tukenut kiinteistön vuokratuottojen ja arvon kasvua.
Lisäksi aseman uudistukset ja uudet palvelut ovat saaneet laajaa positiivista huomiota niin suuren yleisön, median kuin eri sidosryhmien taholta. Tämä osoittaa, että asema on onnistunut säilyttämään kulttuurihistoriallisen merkityksensä samalla, kun se on kehittynyt moderniksi kaupunkilaisten kohtaamispaikaksi.
Helsingin päärautatieasema on jälleen osoittanut kykynsä mukautua aikaan ja säilyttää asemansa yhtenä Suomen keskeisimmistä ja arvostetuimmista rakennuksista.
XXX
lorem ipsum tarkenne
XXX
lorem ipsum tarkenne
XXX
lorem ipsum tarkenne