Tuotteet

Vastuullisuusraportti tuo yrityksesi tavoitteet ja saavutukset näkyviksi

Jos vastuullisuus on mukana liiketoimintasi arvoissa, on vastuullisuusraportti keino varmistaa yhtiösi osalta uskottavuus ja aikaansaadut vaikutukset – mutta myös innostaa mukaan työntekijät ja sidosryhmät.

Miksi vastuullisuusraportti kannattaa tehdä?

  • Saat uskottavan pohjan maineen- ja riskienhallintaan sekä pitkäjänteiseen ja yhtenäiseen vastuullisuusviestintään
  • Lisäät ymmärrystä toimintasi vaikutuksista ja niiden mittaamisesta
  • Luot johtamisjärjestelmän jatkuvaan kehittämiseen ja paremmin tekemiseen
  • Lisäät toimintasi läpinäkyvyyttä; voit kertoa arvoista ja miten ne toteutuvat konkreettisesti
  • Sitoutat ja motivoit henkilöstöäsi osallistamalla ja kouluttamalla
  • Vastaat tiedostavien kuluttajien kysymyksiin sekä luot uskottavuutta esimerkiksi myynnin materiaaleissa

Raportin laajuus kannattaa sovittaa organisaatiosi kokoon ja raportoinnin lähtötilanteeseen. EU-lainsäädännön kautta suurempien yritysten sääntely lisääntyy lähivuosina, mutta kuluttajien ja sidosryhmien vaatimus kokonaisvaltaisesta vastuullisuudesta ja läpinäkyvyydesta on teema, johon pk-yritystenkin kannattaa vastata.

Jos sinulla ei ole vielä vastuullisuusohjelmaa tai -strategiaa, teemme raportoinnille vähintään perustason ja tavoitteiden määrittelyn. Raportoinnin taustalla hyödynnetään aina kansainvälisiä raportointikehyksiä ja standardeja


Jatketaanko keskustelua?


Jonna Ekroos

Viestintästrategi, B Leader