Tuotteet

Kriisiviestinnän osaaminen on yrityksesi paras mainevakuutus

Valmennuksemme avulla tunnistat ja ennakoit riskit sekä teet valmiussuunnitelman kriisitilanteeseen.

Harvat yritykset valmistautuvat strategisesti riskeihin ja kriiseihin ja joutuvat siksi valitettavan usein some- ja mediamyrskyn keskelle – reagoiminen tarkoittaa aina tilanteeseen vastaamista, ei sen johtamista. Monet mainekriiseistä voisi välttää, jos yritykset uskaltaisivat arvioida rehellisesti yrityksen heikot kohdat ja syventyisivät kriisiviestinnän osaamiseen. Mainetta on kovin vaikea hallita, mutta sen voi rakentaa kestävälle pohjalle.

 

Kriisinkestävä yritys -valmennuksemme auttaa sinua ottamaan tilanteen haltuun:

  1. Teemme ennakkoon riskien kartoituksen
  2. Ensimmäisessä työpajassa syvennymme riskien tunnistamiseen, luokitteluun ja käsittelyyn yrityksesi kannalta
  3. Toisessa pajassa käymme läpi kriisiviestinnän periaatteet, valmiussuunnitelman rungon sekä toimintaohjeet

 

Valmennuksen hyödyt

  • Ymmärrät, miten nykykriisit syntyvät & mikä rooli julkisuudella on
  • Tunnistat ja ennakoit riskit oman yrityksesi kannalta
  • Tunnistat, millaisia maineenhallinnan toimenpiteitä voit tehdä jo nyt
  • Opit kriisiviestinnän periaatteet
  • Saat valmiussuunnitelman pohjan oman organisaatiosi muokattavaksi
  • Tiedät, miten kriisistä selviydytään ja miten siitä otetaan opiksi
  • Koet, miten kriisiviestintää kannattaa harjoitella

 

Kaipaatko apua tehostettuun viestintään tai kriisiviestintään juuri nyt?

Autamme sinua selviytymään kriisistä ja ottamaan tilanteen haltuun. Tilannekohtaisesti toimenpiteet voivat olla esimerkiksi tehostettua sisäistä tai sidosryhmäviestintää (joskus kriisi voidaan välttää tällä), alkuvaiheen ohjeistusta ja juurisyyn selvittämistä tai viestintää medioille, someen ja henkilöstölle.

Kriisi on nopeutettu muutos, ja sen käynnistyessä ei useinkaan tiedetä, mitä se tuo tullessaan. Kun tilanteen hoitamiseen suhtautuu avoimesti, rehellisesti ja vastuullisesti, voi kriisi usein olla yritykselle uusi mahdollisuus.


Jatketaanko keskustelua?


Jonna Ekroos

Viestintästrategi