Mediateko-
Better Friday

Lähtökohta
Vuosi vuodelta kasvava Black Friday -ilmiö on myynnillisesti merkittävä kampanja myös Mediateon kalenterissa mainostajien etsiessä keinoja houkutella kansaa omien alelaariensa äärelle. Kestävyyskriisin keskellä hulvaton ostohysteria tuntuu kuitenkin nimensä mukaisesti synkältä. Mediateko oma polku on aina ollut valmiiksi tallattua kiinnostavampi. Hiertävälle kivelle kengässä tahdottiin tehdä jotain sen sijaan, että epäkohta olisi yritetty unohtaa.

Konseptin monikanavainen jalkauttaminen takasi markkinoinnin onnistumisen

Ratkaisu
Digiscreenien pimentämisen sijaan Black Fridayn omia vahvuuksia päätettiin käyttää kulutusjuhlaa parempaan tarkoitukseen. Ja kun kerran huojutetaan rakenteita, niin ravistellaan sitten kunnolla. Yltiöräikeä tarjousilme ja huomiotaherättävät alennusräimäleet saivat kruunukseen sädekehän ja valmiiksi otsikkoon sanoitetun epäilyksen koko homman tekopyhyydestä.

Better Friday -konseptissa jokainen myyty kampanja toi kaupan päälle 10 % lisänäkyvyyttä hyviksille. Joko mainostajalle itselleen – jos hyviksen määritelmä täyttyi – tai jollekin valituista paremman tulevaisuuden puolesta taistelevista toimijoista: POW, Hope, SEY. Uuttaa luovaa ideaa ei tahdottu jättää hetkelliseksi tempaukseksi, vaan hyviksiä tukeva toimintamalli päätettiin betonoida pysyväksi osaksi Mediateon liiketoimintaa.

Mediateon oma valtakunnallinen verkosto oli tärkeässä roolissa kampanjassa

Tulokset 
Uuden aikakauden lähtölaukaus ja asiakkaiden kanssa yhdessä hyvän puolelle asettuminen oli menestystarina myös numeroiden valossa. Edellisvuoden aiempaan ennätyskampanjaan verrattuna myynti yli tuplaantui ja hyvikset saivat reilun medianäkyvyyden! 


Myynnin kasvu
edellisvuodesta
+57%

Viikkomyynnin
kasvu
+350%

Hyviksille tienattu
mainosnäkyvyyden arvo yli
50 000 €

”Fabrik haastoi meitä ja synnytimme valtavirrasta poikkeavan konseptin. Se kuuluisa pankki räjähti. Ennätysmyynnin rinnalla asiakkaat kokivat kampanjan sisällön merkitykselliseksi, asiakasvastaavillamme oli enemmän kerrottavaa ja loimme asiakkaidemme kanssa yhdessä mitattavan positiivisen vaikutuksen. 

Jukka Pelkonen, Kaupallinen johtaja, Mediateko

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Perttu Kouvalainen

Toimitusjohtaja, liiketoiminnan strategi


Viherkaste

Uudistunut Viherkaste yhdistää rakkauden kasveihin sekä pyrkimyksen saada ihmiset syömään kevyemmin ja kestävämmin. Pääsimme toteuttamaan Viherkasteelle kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen ja uuden brändin lanseerauksen.

Viherkaste on maamme kärkijoukoissa entistä kevyemmän ilmastovaikutuksen tiellä. Suurimman positiivisen vaikutuksen tekevät kuitenkin heidän tuotteidensa käyttäjät. Raskaasta syömisestä on aika siirtyä kestävään tapaan, ruuan kuluttamisesta taas siitä nauttimiseen. Viherkasteella tehdään joka päivä salaattitiedettä, jotta suomalaiset voisivat nauttia mahdollisimman kestävästi kasvatettuja ja mahdollisimman maukkaita salaatteja ja yrttejä nyt ja tulevaisuudessa. 

”Brändiuudistus on yritykselle iso panostus. Henkilökunta osallistui brändityön työpajatyöskentelyyn, jonka myötä etenkin kirkastettu pyrkimys koettiin omaksi asiaksi. Kokonaisuudessaan uudistus on onnistunut ja siihen investointi on ollut kannattavaa.  ”

Erkki Nylund, Viherkaste Oy:n toimitusjohtaja

”Ja sehän ei ole mitään rakettitiedettä vaan puhdasta salaattitiedettä! ”

”Viherkaste-brändin tärkeimpien tuotteiden myynti tuplaantui vuodessa lanseerauksesta.  ”


Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Perttu Kouvalainen

Toimitusjohtaja, liiketoiminnan strategi


Päärautatieasema- Stadin sydän

Päärautatieasema on kansallinen ikoni ja maamme ylivoimaisesti vilkkain rakennus. Se on rankattu useaan kertaan myös kansainvälisesti yhdeksi maailman kauneimmista rautatieasemista. Fabrik on rakentanut jo vuodesta 2018 alkaen Päärautatieaseman uutta vuosisataa heidän viestinnän ja markkinoinnin kumppaninaan sekä bränditoimistonaan.

”Yhteinen matkamme Fabrikin kanssa on laajentunut vuosien varrella kokonaisvaltaiseksi yhteistyöksi. Fabrik on johtanut menestyksekkäästi Päärautatieaseman brändin kehittämistä, markkinointia ja viestintää. Yhteistyömme on tuottanut meille koko ajan merkittävää ja mitattavaa lisäarvoa.

Jani Jääskeläi​nen, VR Group

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Perttu Kouvalainen

Toimitusjohtaja, liiketoiminnan strategi


Pohjois-Karjalan Sähkö

Lähtökohta Sähkökaupassa kilpailu on kovaa ja erilaistuminen haastavaa. Sähkö on käyttäjilleen itsestäänselvyys, joka tulee pistorasiasta täsmälleen samanlaisena teki sopimuksen kenen myyjän kanssa tahansa.

Ratkaisu Herättelimme sähkönkäyttäjät näkemään, että sähkösopimus tarjoaa helpon keinon osallistua paremman tulevaisuuden tekemiseen. Jos sähkölaskustaan ei pääse eroon, sillä voi samoin tein tehdä jotain merkittävää. Ei ole aivan sama päätyvätkö maksetut eurot veroparatiisiin vai omille kotikonnuille.

Toteutus Nostimme Pohjois-Karjalasta esiin puolia, joiden parhaus voi jäädä hämäräksi Punavuoren kuplan sisäpuolella, mutta avautuu seutuun kiintyneille ihmisille. Silotellun mainoskuvaston sijasta tuttuja maisemia ja rosoja, jotka juuri tekevät Pohjois-Karjalasta niin rakastettavan paikan kuin se on.


” Oisko tästä pitempää versiota? ”

Anonyymi, yli minuutin mainossisällön läpikatsonut YouTube-kommentoija

”Lähdimme hakemaan tuloksia ja onnistuimme hienosti. Meille oli tärkeää saada aikaan itsemme näköinen kampanja ja onnistuimme yhdessä luomaan erinomaisen aikaa kestävän konseptin . ”

Tomi Turunen, liiketoimintajohtaja, PKS Sähkökauppa

Tulokset


Tuotesivun
katselukerrat kasvoivat
630 %

Keskimäärin sivulla vietetty aika kasvoi
45 %

Kassasivun liikenne
kasvoi
264 %

Kassasivun konversio
kasvoi
62 %

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Perttu Kouvalainen

Toimitusjohtaja, liiketoiminnan strategi


Abloy

ABLOY on turvallisuusalan globaali suunnannäyttäjä ja Suomen arvostetuimmat brändit -listan kestomenestyjä. Olemme tehneet hedelmällistä yhteistyötä jo yli vuosikymmenen ajan.

”Abloyn 90 maata kattava jakeluverkosto vaatii viestinnältä kykyä sopeutua sujuvasti useille eri kielille ja monenlaisiin kulttuureihin. ABLOY-brändi on sama kaikilla mantereilla, edustaen monilla tavoin suomalaisuutta kaikkein syvimmillään.  ”

”Koronapandemia pysäytti messut, jälleenmyyjäpäivät sekä markkinointikiertueet ja loi nopeasti tarpeen uudenlaisille digimateriaaleille, virtuaalitapahtumille sekä verkkokursseille. ”


Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Perttu Kouvalainen

Toimitusjohtaja, liiketoiminnan strategi


Kataja Basket

Lähtökohta Kun Kataja Basket aloitti toimintansa 70-vuotta sitten, ei joensuulaiseen koripalloon uskottu. 90-luvulla lisävaikeuksia toi rasismi ja maine suvaitsemattomana kaupunkina jäi Joensuun leimaksi. Joensuulaiset kuitenkin tiesivät miten urheilu yhdistää ja tietoisesti Katajaan panostaen tulosta alkoi syntyä. Katajasta kasvoi Europelien vakio-osallistuja, suomenmestari ja Korisliigan kestomenestyjä. Juhlakaudeksi identiteetti päätettiin nostaa vastaamaan joukkueen, seuran ja koko yhteisön tahtotilaa.

Ratkaisu Joensuulaiset olisivat voineet luovuttaa, mutta he päättivät toimia – liikkua eteenpäin! Kataja vie Joensuuta maailmalle ja tuo maailman Joensuuhun. Se avaa aidosti globaalin lajin avulla ovia suureen maailmaan paitsi pelaajilleen myös joensuulaisille. Urheilulla on valtava voima yhdistää ihmisiä tasolla, joka ei katso ikää, sukupuolta, uskontoa tai kansalaisuutta. Kataja Basketin pyrkimys kiteytyi selväksi.

”Lisätä Joensuun kansainvälisyyttä yhteisillä teoilla

Kataja Basketin pyrkimys

Toteutus Identiteetti jalkautui raikkaana visuaalisuutena. Ilmeen moninaisuus rakentuu yhtenäiseksi Move-elementin avulla. Liike-muotokieli näkyy logojen, kuosien ja kuvakehysten lisäksi persoonallisessa Kataja Move -otsikkokirjaintyypissä, jota käytetään peliasujen numeroissa ja iskevissä otsikoissa. Harkittu englannin kielen käyttö jalkauttaa osaltaan pyrkimystä. Yhdessä tekemisen symboliksi luotiin community-tunnus. Erilaisista ihmisistä muodostuvan ryhmän yhtenäisyys ei ole itsestään selvää, mutta rakkaus joensuulaiseen koripalloon pitää sen koossa.


Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Perttu Kouvalainen

Toimitusjohtaja, liiketoiminnan strategi


R-Collection × Pääraut​atieasema

Sekä R-Collectionilla että Päärautatieasemalla on molemmilla ainutlaatuinen paikkansa suomalaisessa kulttuurissa ja ihmisten elämässä. Molemmat ovat jo vuosikymenten ajan osoittaneet elävänsä tiiviisti kiinni ajassa maailman muutosten mukana. Match made in heaven siis. Saimme kunnian suunnitella näille kahdelle ikonille yhteinen erikoismalliston.

”Mahdollisuus tehdä yhteistyötä Päärautatieaseman kaltaisen kansallisaarteen kanssa sai meidät tottakai innostumaan. ”

Lilli Norio, Pääsuunnittelija R-Collection

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä!


Perttu Kouvalainen

Toimitusjohtaja, liiketoiminnan strategi